Oprichting

Opgericht op negenentwintig november negentienhonderd en negenenzestig voor een bepaalde tijd en daarna op grond van overgangsrecht overgegaan in een vereniging voor onbepaalde tijd

Koninklijk goedgekeurd

Koninklijk goedgekeurd op 5-4-1971

Toetreding Raad van Beheer

De Vereniging is in het jaar tweeduizend als lid toegetreden tot de vereniging Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland

40 jarig bestaan

Het 40e jarig bestaan werd met alle leden gevierd na de ALV

50 jarig bestaan

De vereniging bestaat 50 jaar. dit wordt groots gevierd

Mensen die de vereniging en de sledehondensport een warm hart toedragen door hun inzet, prestaties vastberadenheid.

Barold van der Meer

Die jaren lang praktisch eigenhandig onze clubmatches overeind trok en de Winterberg- en Bernauwedstrijden van de grond hielp. Hij gaf een eerste aanzet om ons ras in kaart te brengen in DOS! (Helaas zijn deze gegevens verloren gegaan)
De eerste voorzitter die menig binnenbrand met tact en overleg heeft weten te blussen. En zo de club die eerste jaren overeind wist te houden.

Een van de oprichters van de SHKN, pionier, keurmeester en fokker.

Els van Lierop
Nies Heeringa- Haker

Heeft veel voor het ras en voor onze sport gedaan, betekend en doet dat nog steeds.

Adry Voorbach
Nancy van Gelderen- Parker

Reeds keurmeester van de corgi’s die ons ras met verve heeft opgepakt, gefokt, gepromoot en als keurmeester de werkende Siberian goed in haar keuringen heeft laten uitkomen.