De vereniging

De S.H.K.N. is de rasvereniging voor de Siberian Husky sinds 1969. Dat schept verwachtingen maar ook verplichtingen! Ieder jaar worden er diverse evenementen georganiseerd. De (Kampioenschaps)clubmatch, de Jongehondendag, lezingen en (meerdaagse) wandelingen. De vereniging houdt zich ook bezig met het voorlichten van potentiële kopers. Een belangrijke taak, want de Siberian Husky is niet zomaar een hond

Wij verafschuwen dat er honden via malafide bedrijven of individuen worden verhandeld, ook via de diverse internet sites. Indien u op zoek bent naar een Husky puppy of volwassen hond benader dan de erkende fokkers elders op deze site. In het algemeen zullen zij u aan een goede referentie  kunnen helpen of aan kunnen geven wanneer zij zelf weer pups verwachten.

Als rasvereniging willen wij u graag goed informeren over de aanschaf en het houden van een Siberian Husky, heeft u na het lezen van de beschikbare informatie nog vragen, schroom niet om contact met ons of een van de erkende fokkers op te nemen.

Het clubblad, Siberian Nieuws komt vier maal per jaar in full color uit. Het is een zeer gevarieerd blad, met interessante artikelen en informatie voor mensen met een huishond, maar ook voor startende en gevorderde mushers (mensen die met hun honden werken). Alle aspecten van de Husky komen aan bod. Het tentoonstellingsgebeuren, de wedstrijden, verhalen van leden, artikelen van “onze” dierenarts, belangrijke mededelingen van de Raad van Beheer en natuurlijk de diverse evenementen die de club organiseert.

Ereleden

• Barold van der Meer,
  • Nancy van Gelderen- Parker,
  • Piet van Nimwegen,
  • Els van Lierop,
  • Nies Heeringa- Haker,
  • Adry Voorbach.

Meer over onze vereniging en onze ereleden te weten komen? Ga dan terug in de geschiedenis.